2010-10-06

Höstpepp

Dags för Skärpning! Ryck upp dig!
Se så vackra färger löven har, luften är härligt frisk, naturen är rik ! ( osv etc..)
- och tänk ; nu när det är mörkt kan man tända ljus om kvällarna!
Vidare går man till frissan, tänker att man ska bli snygg, se fräsch ut. (Jo Hej..) Jag intalar mig själv att det gör skillnad ; att jag numera inte bara är oemotståndlig utan har en inre lyster som..tja..Jag tror rentav hela jag tindrar. Ett skimmer..så kan man också beskriva det. I själva verket blev det minus en slant i plånboken och ingen nämnvärd skillnad.
Förut gick min dotter Ellen och jag till Ivan på Åsen och klippte oss. Han är både trevlig och duktig, men det lustiga var att själva klippningen gick relativt fort, men när sedan håret skulle fönas...oh my god: Hårbotten blev stekt och till slut var det inte ett hår som inte rullats runt borsten, fönats och sprejats.
När man gick därifrån kändes det som att man hade någon parisisk kreation på huvudet..eller som om en enorm karnevalsplym svajade på hjässan.


Dallas-hair.. after visiting Ivan, the hairdresser...

Ofta gick vi skrattande därifrån.
Ofta försökte jag trycka till håret så det inte skulle kännas alltför märkligt att gå in på ICA med Dallas-frisyr..
När jag klippte håret i förra veckan gick jag till en annan frisyr
- och jag saknade Dallas-feelingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar